vrijdag 2 maart 2012

Help het weekend..

Misschien herken je het. Je hebt een zware drukke week achter de rug. En nu is het dan eindelijk weekend.
Ik vier dit meestal eerst met een wijntje savonds. En meestal neem ik daar lekker nootjes bij. Dan zaterdag ren ik van hot naar her, doe boodschappen en ach dan gooi ik  meestal vrolijk mijn kar vol met extra lekkers. Want het is weekend! Op zondag heb ik vaak wedstrijd en ja als ik dan laat thuis ben kook ik ook vaak niet en laten we spareribs brengen. Oeiiii heel fout allemaal.



Wanneer je nu op maandagochtend de weegschaal bestijgt heb je direct spijt. Was dit het allemaal waard? Nu kun je weer een week hard lijnen. Om daarna weer dezelfde fout te maken het volgende weekend?

Daar ga ik dus maar eens verandering in brengen. Ik ga een eetplan voor het weekend maken. Want eigenlijk heb ik in het weekend meer tijd om te koken en zin om nieuwe dingen te maken en proberen. Ik denk dan niet alleen aan maaltijden maar ook aan tussendoortjes.

Ten eerst maak ik een grote pan groentesoep. Wanneer ik dan hartige trek heb dan neem ik een kop soep.
Dit is trouwens een van mijn gewoontes die ik mijzelf heb aangeleerd. Een uitzondering daar gelaten maar op vrijdag maak ik bijna altijd een pan soep.

Dan wil ik nog wat lekkers voor savonds. Van de week heb ik een combinatie bedacht die mij erg lekker lijkt. Blauwe kaas met bosbessenjam. Dus dan neem ik savonds een paar zweedse volkorenschuitjes die ik hiermee beleg.
Met een glas wijn (je leest het wel ik ben niet van de frisdrank)...


Dan ben ik nog van plan om een fruitsalade te maken. De ananas is op het moment niet duur, met stukjes appel en kiwi.  Eventueel nog wat magere yoghurt.

Als avondeten wil ik een ovenschotel met veel groente eten. Groentelasagne ga ik maken. Voor zondag ga ik groene risotto van tuinbonen eten. 

Het is niet mijn bedoeling om te vertellen wat je moet eten. Het is de bedoeling dat jezelf creatief gaat denken en uitsluitend eet wat je heel lekker vind. Dit is voor iedereen verschillend. Het is niet moeilijk maar kost wel wat meer tijd. Maar daarna heb je er ook meer plezier van als je het op eet.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten